poniedziałek, 17 września 2012

Przepis na niezapowiedzianych gości

Ponieważ wczoraj właśnie tacy mi się zdarzyli, była okazja, żeby improwizować kulinarnie.
Nie miałam alkoholu, ale zawsze mam w domu owoce, więc posłużyłam się sprawdzoną metodą na smoothie (w poprzednim poście z przepisami możemy znaleźć recepturę).

W lodówce nie było już naprawdę nic wartego uwagi, więc wyskoczyłam do Tesco Metro na poszukiwanie błękitnego sera, bagietki i orzechów włoskich. Szybki, sprawdzony przepis na efektowną przekąskę.
Bagietki nie dostałam, w końcu była niedziela, ale trafiłam na świeże ciabatty :) Miód wykopałam z szafki.


Składniki na dwa duże talerze przekąsek:
4 ciabatty lub 2 krótkie bagietki
paczka orzechów włoskich
dwa trójkąty lazurowego sera
mały słoiczek miodu

Ciabatty/bagietki kroimy po ukosie na plasterki.
Na każdą kładziemy kwadratowy plasterek sera.
Polewamy łyżeczką miodu i wieńczymy dzieło połówką orzecha.

Idealnie jest kupić gorąca bagietkę z masłem czosnkowym zamiast zwykłej, ale nie każdy sklep to oferuje.

Po 20 minutach w kuchni mamy koktajle i przekąski dla gości.
Planowałam udekorować smoothiesy bitą śmietaną, ale dowiedziałam się, że część gości nie toleruje mleka, więc ostatecznie dałam sobie spokój, a szkoda, bo wyglądałoby cudnie :)





Photos by My Fashion Blog

10 komentarzy:

  1. Nie przepadam za łączeniem serów ze słodkimi dodatkami, ale smoothies wyglądają niezwykle apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hello!
    After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot".
    "International Directory Blogspot" is made of thousend of blogs from 155 countries. If you join us and follow our blog, you will have many more visitors.
    It's very simple, you just have to follow our blog, enter your Country and your blog url in a comment, and you will be automatically integrate into the Country list.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world and to share different passions, fashion, paintings, art works, photos, poems.
    So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    I think this community could also interest you.
    We ask you to follow the blog "Directory" because it will give you twice as many possibilities of visits to your blog!
    Thank you for your understanding.
    Please follow our blog, it will be very appreciate.
    I wish you a great day, with the hope that you will follow our blog "Directory".
    After your approval to join us, you will receive your badge
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
    Regards
    Chris
    I follow your blog, I hope it will please you
    To find out more about us, click on the link below:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej :)Przekąski i smoothies wyglądają bardzo apetycznie,ale spróbuj następnym razem na bagietki położyć ten ser i pistacje,po czym zapiec to w piekarniku-niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam grillowane sery, np greckie, albo.. oscypki :)

      Usuń
    2. Więc koniecznie spróbuj zapiec te bagietki,gwarantuję że będziesz zachwycona :D Mmmm oscypek grilowany i zjedzony z żurawiną jest po prostu boski :)

      Usuń
  4. Mmmm ciekawie wykombinowane! gratuluję pomysłowości! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, wrzucaj więcej przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aaaa... ser pleśniowy - uwielbiam:) Kocham sery, więc wyszłabym od Ciebie zadowolona.

    OdpowiedzUsuń